If this is your first visit, be sure to
check out the FAQ by clicking the
link above. You may have to register
before you can post: click the register link above to proceed. To start viewing messages,
select the forum that you want to visit from the selection below.
Нещо клаксона на 156-цата не работи До сирената не отива ток, бушонът е здрав, ток до него има. Свалих бега на волана огледах вътре (като теле) и го затворих. Някакви идеи, че с жичките се разбираме само до едно положение?
sigpic 156Facelift 1.9JTD16V1591.9JTDm16V1662.0TS(eх) Fiat Fiorino 1.3JTD
"Странно нещо е животът - днес караш с 200, утре те возят с 20"
Не намирам схемата за FL, но се надявам да няма съществени разлики спрямо старата:
Вържи един проводник някъде на шаси и с другия му край пипни пин 5 от букса "D" на волана (означената на схемата). Ако свирне, търси проблема в контактния механизъм на волана. Ако не свирне, виж дали цъка релето R2 (означено е на схемата) в кутията с предпазителите.
Вържи един проводник някъде на шаси и с другия му край пипни пин 5 от букса "D" на волана (означената на схемата). Ако свирне, търси проблема в контактния механизъм на волана. Ако не свирне, виж дали цъка релето R2 (означено е на схемата) в кутията с предпазителите.
Дано да е релето, но нещо не го намирам .. в Аутодата го дават над бушоните(пускам шот), но при мен над бушоните има само букси По-вероятно е да като на твоята картинка, ама не мога да се ориентирам къде е това нещо Иначе не ми се чува нищо да цъка оттам ..
Attached Files
sigpic 156Facelift 1.9JTD16V1591.9JTDm16V1662.0TS(eх) Fiat Fiorino 1.3JTD
"Странно нещо е животът - днес караш с 200, утре те возят с 20"
Дано да е релето, но нещо не го намирам .. в Аутодата го дават над бушоните(пускам шот), но при мен над бушоните има само букси По-вероятно е да като на твоята картинка, ама не мога да се ориентирам къде е това нещо
Имам някакви спомени, че релето беше на гърба на таблото с предпазителите.
Пробва ли да замасиш онзи пин 5 и какво става?
Разглобих го пак поогледах го(пак като теле) и до там. Ето какво представлява, малко различно изглежда от схемата по-горе. Таблото с бушоните го откачих(2 болта 10) и го извъртях да видя какво има отзад - 3 релета - 2 жълти квадратни и 1 черно правоъгълно(малко по-малко) Черното е първо от шофьорската врата ..
Attached Files
sigpic 156Facelift 1.9JTD16V1591.9JTDm16V1662.0TS(eх) Fiat Fiorino 1.3JTD
"Странно нещо е животът - днес караш с 200, утре те возят с 20"
Това черното реле - правоъгълното трябва да е за клаксона. Направи пробата с онзи пин 5 за да се разбере дали проблемът е в лентов кабел или другаде.
PS:
Всички ел връзки (в т.ч. и тази за клаксона) между неподвижната и подвижната част на волана се предават посредством гривната, която се намира под волана. Ако изобщо има проблем с тази връзка в зоната на волана, то той трябва да се търси в този пръстен.
Буксата с въпросния пин е под двете пластмасови половини, които скриват пространството около ръчките. Свали ги и трябва да я видиш отзад и отгоре.
Нещо не мога да си обясня как се случват нещата. Май ще търся някой ел техник да си я боцка. Кое какво е и защо е такова не ми е ясно. Т.е. и да боцкам тук-там не знам какво правя и все тая хахах жички майна ..
sigpic 156Facelift 1.9JTD16V1591.9JTDm16V1662.0TS(eх) Fiat Fiorino 1.3JTD
"Странно нещо е животът - днес караш с 200, утре те возят с 20"
За да свирнат тромбите трябва да включи релето.
За да включи пък релето трябва да му се подадат 12 V на бобинката му.
+12V са постоянно подадени на единия и извод. Другият и извод през кабелчето до пин 5 отива на централната част на волана (тази на пружините), която като я натиснеш и допира до шаси. В този момент на бобинката на релето му идва и -12V и то включва.
Въпросът беше да направиш това като дублираш минусовата верига с едно кабелче между пин 5 и шаси. Така ще имитираш действието на контакта във волана и ако всичко останало по веригата на клаксона е наред, той ще свирне. Ако не свирне, проблемът най-вероятно не е във волана, пръстена и пр.
Накратко - тази проба ще даде една добра отправна точка за локализиране на причината.
За да свирнат тромбите трябва да включи релето.
За да включи пък релето трябва да му се подадат 12 V на бобинката му.
+12V са постоянно подадени на единия и извод. Другият и извод през кабелчето до пин 5 отива на централната част на волана (тази на пружините), която като я натиснеш и допира до шаси. В този момент на бобинката на релето му идва и -12V и то включва.
Въпросът беше да направиш това като дублираш минусовата верига с едно кабелче между пин 5 и шаси. Така ще имитираш действието на контакта във волана и ако всичко останало по веригата на клаксона е наред, той ще свирне. Ако не свирне, проблемът най-вероятно не е във волана, пръстена и пр.
Накратко - тази проба ще даде една добра отправна точка за локализиране на причината.
Аха малко ми се осветли. Свалих пластмасите около ръчките(долната е на 3 болтчета и излиза на максимално изтеглен към водача волан, горната е с 2 скрити болтчета от вътрешната страна до волана, всички са кръстати ) Изкочиха ей тия 2 букси, доколкото разбрах нас ни интересува дясната. Пиновете и са номерирани, както на снимката на пин 5 няма кабел.
Attached Files
sigpic 156Facelift 1.9JTD16V1591.9JTDm16V1662.0TS(eх) Fiat Fiorino 1.3JTD
"Странно нещо е животът - днес караш с 200, утре те возят с 20"
Comment