Известие

Collapse
No announcement yet.

Неработещ клаксон!

Collapse
X
 
  • Filter
  • време
  • Show
Clear All
new posts

  • Неработещ клаксон!

    Нещо клаксона на 156-цата не работи До сирената не отива ток, бушонът е здрав, ток до него има. Свалих бега на волана огледах вътре (като теле) и го затворих. Някакви идеи, че с жичките се разбираме само до едно положение?
    sigpic
    156 Facelift 1.9JTD16V 159 1.9JTDm16V 166 2.0TS(eх) Fiat Fiorino 1.3JTD
    "Странно нещо е животът - днес караш с 200, утре те возят с 20"

  • #2
    Лентов кабел.
    sigpic Alfasud/156 1.8ex
    156 2.4 JTD/156 2.5 Q-system/Uno 1.3Turbo i.e-again/Yamaha R6

    Comment


    • #3
      Не намирам схемата за FL, но се надявам да няма съществени разлики спрямо старата:



      Вържи един проводник някъде на шаси и с другия му край пипни пин 5 от букса "D" на волана (означената на схемата). Ако свирне, търси проблема в контактния механизъм на волана. Ако не свирне, виж дали цъка релето R2 (означено е на схемата) в кутията с предпазителите.


      159 1.8 MPI
      166 2.0 TS (ex)

      Comment


      • #4
        Първоначално публикувано от ecotronic Покажи съобщение
        Вържи един проводник някъде на шаси и с другия му край пипни пин 5 от букса "D" на волана (означената на схемата). Ако свирне, търси проблема в контактния механизъм на волана. Ако не свирне, виж дали цъка релето R2 (означено е на схемата) в кутията с предпазителите.
        Дано да е релето, но нещо не го намирам .. в Аутодата го дават над бушоните(пускам шот), но при мен над бушоните има само букси По-вероятно е да като на твоята картинка, ама не мога да се ориентирам къде е това нещо Иначе не ми се чува нищо да цъка оттам ..
        Attached Files
        sigpic
        156 Facelift 1.9JTD16V 159 1.9JTDm16V 166 2.0TS(eх) Fiat Fiorino 1.3JTD
        "Странно нещо е животът - днес караш с 200, утре те возят с 20"

        Comment


        • #5
          Първоначално публикувано от code Покажи съобщение
          Дано да е релето, но нещо не го намирам .. в Аутодата го дават над бушоните(пускам шот), но при мен над бушоните има само букси По-вероятно е да като на твоята картинка, ама не мога да се ориентирам къде е това нещо
          Имам някакви спомени, че релето беше на гърба на таблото с предпазителите.
          Пробва ли да замасиш онзи пин 5 и какво става?


          159 1.8 MPI
          166 2.0 TS (ex)

          Comment


          • #6
            Първоначално публикувано от ecotronic Покажи съобщение
            Имам някакви спомени, че релето беше на гърба на таблото с предпазителите.
            Пробва ли да замасиш онзи пин 5 и какво става?
            Ясно. Утре сутринта ще пробвам, че днес вече няма за кога. Мерси!
            sigpic
            156 Facelift 1.9JTD16V 159 1.9JTDm16V 166 2.0TS(eх) Fiat Fiorino 1.3JTD
            "Странно нещо е животът - днес караш с 200, утре те возят с 20"

            Comment


            • #7
              А на тоя лентов кабел какъв му е проблема и подлежи ли на някакво лекуване или само смяна?
              sigpic
              156 Facelift 1.9JTD16V 159 1.9JTDm16V 166 2.0TS(eх) Fiat Fiorino 1.3JTD
              "Странно нещо е животът - днес караш с 200, утре те возят с 20"

              Comment


              • #8
                На 147 излезна някакво тъпо съпротивление там при лентовия кабел, с капка калай и готово. Намери си свестен жичкаджия да проследи точно.
                Alfa Romeo EX 155 1.8SS,147jtd,156TS,156jtd,
                159 1.9 няколко. 2.4 няколко, Auto, ръчка - всичко
                NEW 159 2.0 JTDm Black TI

                Comment


                • #9
                  Разглобих го пак поогледах го(пак като теле) и до там. Ето какво представлява, малко различно изглежда от схемата по-горе. Таблото с бушоните го откачих(2 болта 10) и го извъртях да видя какво има отзад - 3 релета - 2 жълти квадратни и 1 черно правоъгълно(малко по-малко) Черното е първо от шофьорската врата ..
                  Attached Files
                  sigpic
                  156 Facelift 1.9JTD16V 159 1.9JTDm16V 166 2.0TS(eх) Fiat Fiorino 1.3JTD
                  "Странно нещо е животът - днес караш с 200, утре те возят с 20"

                  Comment


                  • #10
                    Това черното реле - правоъгълното трябва да е за клаксона. Направи пробата с онзи пин 5 за да се разбере дали проблемът е в лентов кабел или другаде.

                    PS:

                    Всички ел връзки (в т.ч. и тази за клаксона) между неподвижната и подвижната част на волана се предават посредством гривната, която се намира под волана. Ако изобщо има проблем с тази връзка в зоната на волана, то той трябва да се търси в този пръстен.

                    Last edited by ecotronic; d.m.y г., 10:57.


                    159 1.8 MPI
                    166 2.0 TS (ex)

                    Comment


                    • #11
                      Ами аз това не можах да вдяна къде е този пин, така като гледаш снимката на волана?
                      sigpic
                      156 Facelift 1.9JTD16V 159 1.9JTDm16V 166 2.0TS(eх) Fiat Fiorino 1.3JTD
                      "Странно нещо е животът - днес караш с 200, утре те возят с 20"

                      Comment


                      • #12
                        Буксата с въпросния пин е под двете пластмасови половини, които скриват пространството около ръчките. Свали ги и трябва да я видиш отзад и отгоре.


                        159 1.8 MPI
                        166 2.0 TS (ex)

                        Comment


                        • #13
                          Първоначално публикувано от ecotronic Покажи съобщение
                          Буксата с въпросния пин е под двете пластмасови половини, които скриват пространството около ръчките. Свали ги и трябва да я видиш отзад и отгоре.
                          Нещо не мога да си обясня как се случват нещата. Май ще търся някой ел техник да си я боцка. Кое какво е и защо е такова не ми е ясно. Т.е. и да боцкам тук-там не знам какво правя и все тая хахах жички майна ..
                          sigpic
                          156 Facelift 1.9JTD16V 159 1.9JTDm16V 166 2.0TS(eх) Fiat Fiorino 1.3JTD
                          "Странно нещо е животът - днес караш с 200, утре те возят с 20"

                          Comment


                          • #14
                            За да свирнат тромбите трябва да включи релето.
                            За да включи пък релето трябва да му се подадат 12 V на бобинката му.
                            +12V са постоянно подадени на единия и извод. Другият и извод през кабелчето до пин 5 отива на централната част на волана (тази на пружините), която като я натиснеш и допира до шаси. В този момент на бобинката на релето му идва и -12V и то включва.
                            Въпросът беше да направиш това като дублираш минусовата верига с едно кабелче между пин 5 и шаси. Така ще имитираш действието на контакта във волана и ако всичко останало по веригата на клаксона е наред, той ще свирне. Ако не свирне, проблемът най-вероятно не е във волана, пръстена и пр.

                            Накратко - тази проба ще даде една добра отправна точка за локализиране на причината.


                            159 1.8 MPI
                            166 2.0 TS (ex)

                            Comment


                            • #15
                              Първоначално публикувано от ecotronic Покажи съобщение
                              За да свирнат тромбите трябва да включи релето.
                              За да включи пък релето трябва да му се подадат 12 V на бобинката му.
                              +12V са постоянно подадени на единия и извод. Другият и извод през кабелчето до пин 5 отива на централната част на волана (тази на пружините), която като я натиснеш и допира до шаси. В този момент на бобинката на релето му идва и -12V и то включва.
                              Въпросът беше да направиш това като дублираш минусовата верига с едно кабелче между пин 5 и шаси. Така ще имитираш действието на контакта във волана и ако всичко останало по веригата на клаксона е наред, той ще свирне. Ако не свирне, проблемът най-вероятно не е във волана, пръстена и пр.

                              Накратко - тази проба ще даде една добра отправна точка за локализиране на причината.
                              Аха малко ми се осветли. Свалих пластмасите около ръчките(долната е на 3 болтчета и излиза на максимално изтеглен към водача волан, горната е с 2 скрити болтчета от вътрешната страна до волана, всички са кръстати ) Изкочиха ей тия 2 букси, доколкото разбрах нас ни интересува дясната. Пиновете и са номерирани, както на снимката на пин 5 няма кабел.
                              Attached Files
                              sigpic
                              156 Facelift 1.9JTD16V 159 1.9JTDm16V 166 2.0TS(eх) Fiat Fiorino 1.3JTD
                              "Странно нещо е животът - днес караш с 200, утре те возят с 20"

                              Comment

                              Working...
                              X